Mediekonvergens används numera mycket i samhället. Det betyder att man kombinerar olika sorters medier och teknik. Det innebär att tex TV och radio publicerar sina saker på nätet. Eller att man kan lyssna på nyheterna i mobilen eller se på tv på datorn. Ja tror att det kommer bli mer av det här i samhället i framtiden. Jag tycker det är väldigt bra då man snabbare kan få rada på saker. Så om jag inte är hemma och tittar på tvn så kan jag ändå se på nyheterna eller om jag inte har tillgång till en radio så kan jag läsa om det på webben.
 
Jag tror att om fem år så kommer mediesamhället ha utväcklats betydligt mer och vi kommer kunna styra hela våra liv med hjälp av våra mobiltelefoner. Jag tror att nyheterna som händer kommer att publiceras ännu fortare och vi kommer att få reda på mer detaljer om vad som hänt. Alla filmsajter som är gratios kommer äen att försvinna och istället så kommer det bli fler betalsajter med filmer och serier. Jag tror även att hemtelefonen kommer ha försvunnit helt och folk endast använder mobiltelefoner. Papperstidningarna kommer det inte finns många kvar av utan det är nästan bara tidningar på internet som kommer att använads. Medans om 50 år så kommer hemtelefonen och papperstidningarna försvunnit helt. Även tv kommer användas mindre och man använder istället datorn och kollar program. Man kommer inte ha datorer på samma sätt utan man kommer ha skärmar som man kopplar in mobilen i. På samma sätt kommer det bli med tvn, man har en projektor som man kopplar in mobilen i så visas det på väggen.

Kommentera

Publiceras ej